Om olyckan är framme och du behöver hjälp med en skadereparation, är du varmt välkommen till Bilkompanis skadeverkstad. Vi tar hand om din personbil eller transportbil med största omsorg – oavsett om det gäller plåt-, lack- eller krockskador.
Allt du behöver veta innan du lämnar in din bil på skadereparation.
Kollision, singelolycka, djurkollision, parkeringsskada, stöld, inbrott, skadegörelse, stenskott – vi finns här för dig!
När skadan har uppstått
När du fått en skada på din bil, ska du börja med att kontakta ditt försäkringsbolag och anmäla skadan. Efter att du har gjort detta, så bokar du en tid för skadebesiktning hos oss, där våra skadespecialister noggrant kommer att bedöma omfattningen av skadan och ge dig vidare instruktioner om hur reparationen kommer att gå till.
Skadebesiktning
Under en skadebesiktning tittar vi tillsammans på skadornas omfattning, fotograferar skadorna samt uppmärksammar om bilens eventuella övriga behov, som du kan få åtgärdade under samma reparationstillfälle. Vi gör därefter en kostnadskalkyl, som tillsammans med fotografierna skickas till försäkringsbolaget för godkännande. Efter godkänt skadesvar från försäkringsbolaget så får du en bokningsbekräftelse via sms.
Boka tid för skadebesiktning
Inlämning av bilen
Du lämnar in din bil på avtalad tid för reparation, har du bokat en hyrbil hos Europcar hämtar du ut denna i samma hus som skadeverkstaden.
Skadereparation
Våra kunniga skadespecialister tar varje fordonskada på största allvar. Åtgärder inom plåtslageri, plastarbete, lackering, konstruktion, teknik och glas utförs med största precision, helt efter biltillverkarens anvisningar och krav.
Slutkontroll och hämtning av bil
När din bil är klar, gör vi en funktionskontroll på bilens diagnossystem, för att säkerställa att alla funktioner är återställda samt en slutbesiktning av skadeprocessen, därefter kontaktar vi dig så du kan hämta din bil & betala ev. självrisk.
Service, underhåll och rekonditionering
Utöver vår heltäckande skadeprocess erbjuder vi även andra tjänster; service, inspektion och rekonditionering, i samband med att du lämnar din bil för skadereparation. Fråga oss, så berättar vi mer.
(Gäller nya personbilar 3 år efter leverans.)
Volkswagen
volkswagenbilforsakring.se
Tel: 0770-110 140
Audi
audibilforsakring.se
Tel: 0770-110 210
SEAT
seatbilforsakring.se
Tel: 0770-110 220
Škoda
skodabilforsakring.se
Tel: 0770-110 350
Trygg Hansa
trygghansa.se
Tel: 0771-111 500
Länsförsäkringar
lansforsakringar.se
Tel: 020-66 11 00
if
if.se
Tel: 0771-655 655
Folksam
folksam.se
Tel: 0771-960 960
Tre kronor
3kronor.se
Tel: 0771-233 333
Aktsam
aktsam.se
Tel: 0771-1311000
Anmäla snarast skadan till ditt försäkringsbolag
Smitning, viltolycka eller parkeringsskada skall du, alltid anmäla till polisen.
Boka tid hos oss och tag med försäkringsbrev med skadenummer.
Bilen bör om möjligt vara tvättad.
Tvätta bilen (smutsen bränns fast i lackugnen)
Ta ur skrymmande utrustning/saker ur bilen (t ex golfbag, barnvagn)
Ta av tackräcke/takbox
Se till att lusmutter samt nyckel till dragkrok finns tillgängliga i bilen
Med ett märkesanpassat VISA-kort kan du enkelt dela upp betalningen när du lämnar in bilen på service eller skadeverkstad. Det gäller oavsett om du kör Volkswagen, Audi, Škoda, Cupra eller SEAT.
Du väljer själv hur du vill betala - direkt eller uppdelat på upp till 12 månader utan ränta. Kortet ger dig flexibilitet, trygghet och kontroll över dina bilkostnader.