Vilka betalningsalternativ finns?
Visste du att det absolut vanligaste är att man köper en bil genom finansiering. Vi jobbar med flera olika samarbetspartners för att vi skall kunna skräddarsy en betalplan som passar både privatpersoner och företag.
Du kan även betala direkt med Visa/Mastercard, bankgiro eller med en bankkontoöverföring. Vi förbehåller oss rätten att neka vissa kreditkort, t.ex. American Express, Diners, Eurocard m.fl. Du kan även swisha in din betalning.
Vad har jag för garantier på min nya bil?
Som köpare av ny bil har du alltid minst 2 års nybilsgaranti, men längden varierar varumärkena emellan. Vissa av våra varumärken erbjuder en längre nybilsgaranti till dig som kund.
Ingår vinterhjul?
Alla våra bilar säljs som standard med sommarhjul, men vi kan självklart erbjuda vinterhjul som är anpassade just för din nya bil.
Hur snabbt kan jag få min nya bil?
Är bilen leveransklar kan du få den samma dag. I annat fall ser vi till att gör den redo så snart det går. Vid nybeställning informerar din säljare dig om aktuell leveranstid.
Värt att tänka på! Då alla våra bilar står på sommarhjul kan det under vintersäsongen ta någon dag extra för att beställa och montera vinterhjulen.
Tar ni inbyte?
Självklart! I de allra flesta fall byter vi in din nuvarande bil. Säljaren värderar din bil efter årsmodell, skick, miltal och utrustningsnivå. Vill du redan nu ha en preliminär värdering på din bil? Kontakta oss!
Fördelar
• Enkelt bilägande
• Fast pris/månad
• Ingen kontantinsats
• Du behöver inte oroa dig för bilens värdeminskning
• Inga oförutsedda utgifter
• Du kör en ny och säker bil med alla garantier.
Vad är privatleasing?
Med privatleasing hyr du en helt ny bil vanligtvis i 36 månader och lämnar sedan enkelt tillbaka bilen. Det innebär att du kör en ny bil utan att behöva tänka på vare sig kontantinsats eller bilens värde efter avtalets slut.
Hur långt får jag köra?
De vanligaste körsträckorna som priset baseras på är 1000, 1500 eller 2000 mil/år.
Vad kostar privatleasing?
Priset per månad baseras på hur mycket du kommer köra, vilken modell och vilka tillägg du väljer.
Vad ingår i leasingavtalet?
I avtalet ingår alltid service och assistans. Du som kund kan även välja till försäkring och vinterhjul i ditt avtal.
Vad kostar det om jag kör fler mil än vad avtalet säger?
Utöver avtalet debiteras du en viss summa/mil. Priset baseras på varumärkets villkor. Den exakta summan meddelar din säljare dig.
När kan jag hämta min bil?
Är bilen leveransklar kan du få den samma dag. I annat fall ser vi till att få den redo så snart det går.
Hur förväntas jag sköta om bilen?
Genom att sköta om din bil och lämna in den på service enligt intervall, kan du undvika onödiga kostnader för onormalt slitage vid avtalstidens slut. När bilen indikerar att det är dags för service bokar du en tid och lämnar in den hos oss på Bilkompani.
För att det ska vara enklare för dig att hålla reda på vad normalt slitage är finns det riktlinjer att tillhandahålla.
Kan jag överlåta ett kontrakt för privatleasing?
Du kan i vissa fall överlåta ett privatleasingavtal, men säljaren förklarar vad som gäller för just de varumärket det gäller.
Hur går ett bilköp till?
Första steget är att du som kund hittar en bil som verkar intressant, antingen genom vår hemsida, vår butik på blocket.se, andra bilsidor eller genom ett fysiskt besök hos oss. Enklast är givetvis om du har möjlighet att komma hit och titta på bilen. Annars hjälper våra säljare gärna till att beskriva bilen ingående via telefon, mail och med hjälp av detaljerade bilder. När du hittat en bil som känns bra kan du självklart reservera den. De flesta av våra bilar är leveransklara vilket gör att du som kund kan få med bilen hem redan samma dag. Värt att tänka på! Då alla våra bilar står på sommarhjul kan det under vintersäsongen ta någon dag extra för att beställa och montera vinterhjulen.
För långväga kunder erbjuder vi hämtning vid tåg eller flygplats. Har du inte möjlighet/tid att komma till oss kan vi erbjuda hemleverans inom hela Sverige.
Kan jag komma i kontakt med Bilkompani utan att besöka någon av era anläggningar?
Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Bilkompani för att kunna möta våra kunders frågor. Vi har både chatt och telefon öppen och du hittar alla våra kontaktuppgifter på bilkompani.se
Kan jag delbetala min bil genom er?
Självklart! Visste du att det absolut vanligaste är att man köper en bil genom finansiering. Vi jobbar med flera olika samarbetspartners för att vi skall kunna skräddarsy en betalplan som passar just dig.
Vad erbjuder ni för garantier?
Du är i trygga händer. Då vi är medlemmar i MRF (Motorbranschens riksförbund) följer vi alltid deras riktlinjer avseende lämnade av garantier, dessa skiljer sig beroende på ålder, pris och miltal på bilen. Garantier och kundtrygghet – MRF. Du som kund erbjuds också längre garantialternativ då vi jobbar med Das welt Auto och vår egen Trygghetsgaranti.
Byter/köper ni in alla bilar?
De allra flesta! Kontakta oss med så utförlig information som möjligt om din bil (reg.nr, miltal, skick, utrustningspaket). Komplettera gärna med bilder om möjligt. Därefter kommer en av våra säljare kontakta dig för vidare dialog.
Hur kan jag betala bilen?
Vi erbjuder finansieringsalternativ via våra samarbetspartners Volkswagen finans, DNB och Santander. Vi jobbar med flera olika samarbetspartners för att vi skall kunna skräddarsy en betalplan som passar just dig. Du kan betala direkt med Visa/Mastercard, bankgiro eller med en bankkontoöverföring. Vi förbehåller oss rätten att neka vissa kreditkort, t.ex. American Express, Diners, Eurocard m.fl. Du kan även swisha in din betalning.
Det står årsmodell 2XXX i annonsen men på Transportstyrelsens hemsida står det något annat?
En bil som tillverkas lite senare på året, räknas in som modell för kommande år. Alltså om en bil tillverkas september 2020, så blir det automatiskt en bil av årsmodell 2021. Transportstyrelsen använder sig av formen fordonsår, vilket är året bilen verkligen är tillverkad i fabriken. Det här kan skapa en del förvirring. Har du fler frågor kring modellår och fordonsår svarar vi gärna på dem.
Varför testar ni bilen?
Din bil testas för att vi skall kunna säkerställa bilens skick och hitta eventuella åtgärdspunkter som bedöms vara relevanta för bilens säljbarhet och värde. Vi ska utifrån den här värderingen åtgärda bilen innan vi säljer den till nästa kund med garanti, som görs för din och nästa kunds trygghet.